Femte samling i årets Talent Sunnmøre-program gikk av stabelen på Quality Hotel Waterfront i Ålesund 3. april. På agendaen sto teknologiske trender, innovasjon og praktisk innsikt i markedsføring i sosiale medier.
Dagen startet med velkomst fra Heidi Nakken, administrerende direktør i Næringsforeninga. Hun tok deltakerne gjennom store teknologiske megatrender og hvordan digitalisering og innovasjon kan brukes strategisk i næringslivet.
– Endringsvilje er en superkraft, understreket Heidi, og utfordret deltakerne til å utforske nye løsninger gjennom en kreativ workshop.
Deltakerne fikk videre faglig påfyll fra twoday, der Torstein Ødegård og Håvard Utne snakket om teknologiens påvirkning på samfunnet og hvordan bedrifter kan bruke data, AI og digitale verktøy strategisk. Ødegård fokuserte på teknologitrender, datadrevne beslutninger og sikkerhetskultur, mens Utne delte tips om personlig merkevarebygging på LinkedIn og sosiale medier.
Senere holdt Atle Vassbotn Remmereit fra filmselskapet Oclin et innlegg om visuell historiefortelling i en digital kontekst. Dagen ble avrundet med nettverksbygging og sosial samling.
– Samling 5 traff blink både faglig og sosialt, sier prosjektleder for Talent Sunnmøre, Tommy Sperre.
Neste og siste samling finner sted i juni på Sagafjord Hotel.