Nytt, enklere og raskere bestillingssystem for ATA-carnet!
Vi tenker fremover og mandag 13. mai fikk vi et nytt system for bestilling av ATA-carnet.
Det er ikke langt frem i tid før ATA-carnetdokumentet slik vi kjenner det blir erstattet av en digital applikasjon. Systemet vi nå har gått over til, er tilrettelagt for dette.
Men, enn så lenge så er det ingen endringer på dokumentet eller hvordan det skal brukes.
Den største endringen som er gjort er man må fylle ut en kontrakt før man får en brukerprofil. Denne vil erstatte søknaden man tidligere har måtte signere på for hver gang man har bestilt et carnet.
For å få kontrakten tilsendt logger man seg på her https://www.e-ata.no/alesund
- Trykk så på «account order» under logoen vår
- Fyll ut det digitale skjemaet
- Trykk på «account order» nede til høyre på siden
Man mottar da en e-post med nødvendig informasjon.
Bestillingsskjemaet er veldig brukervennlig. Brukerveiledning finner du HER
Har du noen spørsmål finner du mer informasjon om ATA-carnet på nettsiden vår under fanen "handelskammer", og du er og velkommen til å kontakte oss:
E-post: post@aalesund-chamber.no
Telefon: 701 16 520