Mottoet er "World domination"
Duoen bak luksusmerket Cardsome er utflytta sunnmøringer med bein i nesa, og de kommer til Damene Først 15. juni. Fra å være et lite norsk kortselskap går de nå for å satse stort og skape en internasjonal merkevare.
Sikre deg billetter til Damene Først her.
Cardsome ble etablert i 2014 av to damer fra Sunnmøre, Lin Strømsheim og Pernille Wille Våge. Begge har bakgrunn fra reklame- og designbransjen, og sammen har de utviklet et luksuriøst livsstilsmerke; et kreativt og modig konsept som krever bein i nesa.
- Vi har bevisst valgt nisje og ikke bredde som strategi. Det har vært en kronglete, men spennende vei, forteller Strømsheim og Våge.
De ble først kjent for sine tøffe gratulasjonskort med frekk humor, og tekster som blant annet "Born to Party" , "Not for Basic People", "Your the best Fuck the rest" og "Good girls go to heaven Bad girls go wherever they want".
Ideen startet med å selge gratulasjonskortene fra andre butikker enn hos bokhandleren, og heller der man ellers vil kjøpe gaver. På forespørsel etter flere produkter har de ført konseptet videre i større skala og utvidet sortimentet med både fyrstikker og duftlys. Etter hvert har de også satset på klær og tilbehør som solbriller og strømpebukser.
Sunnmøringer med ambisjoner
- Mottoet har fra dag én vært "World Domination". Når man våger å tenke stort kan alt skje, ifølge den målbevisste duoen.
Damene bak Cardsome har hatt høye ambisjoner siden de startet opp og satser stort, også på det internasjonale markedet. De har rettet seg spesielt mot markedet i USA, og der har de fått gode omtalelser i blant annet magasinet Forbes og fra Ikram Goldman i "IKRAM'S IT LIST".
Nå kommer denne superduoen til Damene Først for å fortelle mer om reisen fra et lite norsk kortselskap til et internasjonalt lifestyle brand med Playboy-samarbeid på trappene.