Flytter til nye lokaler - holder seg i sentrum
Design- og kommunikasjonsbyrået Havnevik vokser: Flytter til nye lokaler - holder seg i sentrum.
- For oss er det viktig å fortsatt ligge i sentrum, nært på folk og næringsliv, sier Anders Havnevik, som er daglig leder i design- og kommunikasjonsbyrået Havnevik AS. Denne uken flyttet de til nyoppussede lokaler i toppetasjen i Røysegata 15.
Det er spennende tider for det historiske selskapet, som har aner tilbake til tidlig 1900-tallet. Nå står de foran en ny milepæl med flytting til nye lokaler i toppetasjen i Røysegata 15. Havnevik mener dette er et naturlig steg:
- Å være i utvikling er noe av det som alltid har kjennetegnet oss, og vi har en historie preget av kontinuerlig endring; fra bokhandel til musikkforretning, fra trykkeri til lite byrå, til i dag å være det største design- og kommunikasjonsmiljøet i regionen.
Selskapet har brukt intern kompetanse til utarbeidingen av lokalene. Guri Havnevik, som er rådgiver i selskapet, har tidligere jobbet som interiørkonsulent og har interiørprosjekter som ett av sine spesialfelt. Hun har utviklet interiørkonsept og stått for prosjektledelse:
- I utformingen av de nye lokalene har vi lagt vekt på gode soner for samhandling, fokustid, workshops, eventer og ikke minst terrasseliv, velsignet med en utsikt som vi tror de fleste vil misunne oss, sier hun.
Teamleder for designavdelingen, Torbjørn Sandbakk er svært tilfreds med oppgraderingen:
- Vi ønsker å sørge for at både ansatte og kunder får en inspirerende og god møteplass. Folka i Havnevik er vår viktigste ressurs og vårt sterkeste konkurransefortrinn. Hos oss skal det være interessant og gøy å gå på jobb. Å legge til rette for dette er noe av det viktigste vi kan gjøre, sier han.
Rom til å vokse - ansetter flere fra høsten
Ifølge daglig leder har selskapet ambisjoner om videre vekst og de nye lokalene gir muligheter for dette:
- Vi kommer til å øke staben ytterligere i 2023, og har ansatt en ny designer som starter i august, sier byrålederen.
Men veksten skal skje på riktig måte, føyer han til:
- Samtidig er vi opptatt av å finne de riktige folka, både faglig og sosialt. Folk som tror på det samme som oss, og som ønsker å bidra videre i utviklingen av selskapet. For oss som selskap er det viktig å være stor nok til å kunne tilby kapasitet, men samtidig små nok til å bevare nærhet og fleksibilitet.
Fjoråret endte med en omsetning på litt over 24 mill og et driftsresultat på ca 2,1 mill.
- Dette er vi godt fornøyd med, sier Anders Havnevik. Vi har over tid etablert oss som et stort og solid fagmiljø for strategisk design og kommunikasjon i regionen, og vi har et godt grunnlag for videre vekst.