En munnfull B2B-markedsføring
Tirsdag 30. november arrangerte Visma Digital Marketing lunsjseminar i samarbeid med LinkedIn om B2B-markedsføring på Dampsentralen i Ålesund.
Visma Digital Marketing og Johan Eriksson fra LinkedIn Marketing Norway samlet mange lærelystne publikummere på Pir. Det er ikke en selvfølge å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn, og det kan være lurt å sørge for å holde seg oppdatert på et annonsemarked som til stadighet endrer seg. Nettopp her ga Johan, som for anledningen hadde tatt turen fra Oslo, verdifull innsikt i hva bedrifter må jobbe med for å være mer effektive i sin digitale markedsføring.
Charlotte Karlsnes og Birgitte Hoddevik er begge digitale rådgivere i Visma Digital Marketing. De ga oss eksempler på hvordan man kan jobbe med synlighet hos potensielle kunder og sikre tilstedeværelse gjennom en lang kjøpsprosess ved å vise reelle eksempler fra deres kunder AAK Safety og OneStop Reporting.
På blokka vår satt vi igjen med noen viktige notater når det kommer til god B2B-markedsføring; verdi og relevans i kommunikasjonen er alfa og omega, og vi må etterstrebe å holde oss oppdaterte på nye trender for å henge med i svingene. Har du for eksempel hørt om "share of voice"? Dette er en måte å måle hvor stor andel av markedet din merkevare "eier". I tillegg er det viktig å analysere egne data, bruke emosjoner og vi må være klar over at det finnes mange andre datakilder som kan benyttes når cookies ikke lenger er lov.
Torill Standal Eliassen var møteleder. Hun tiltrådte som ny daglig leder i Visma Avento 1. desember.
Takk for et nyttig og interessant arrangement.