10 år med nyheter fra NETT NO
Med fokus på Nordvestlandet, har NETT.NO gitt oss nyheter om både store og små aktører i næringslivet i snart 10 år.
Lokale aktører i sentrum
Kjetil Haanes og Ogne Øyehaug tok steget og satset stort, da de valgte å si opp sine faste jobber for å starte med næringslivsjournalistikk.
Høsten 2013 startet de nett.no, og mot alle odds har de har klart å bygge seg opp til å bli en suksessfull nettavis. Med det ambisiøse slagordet «World class business needs world class journalism», har de satset på å følge med på trender både i innland og utland. De har konsentrert seg om lokale aktører, og å løfte små og mellomstore bedrifter.
Til tross for mange advarsler begynte de helt fra starten av med betaling for nettabonnementer, og dette gikk bra. Abonnementsmassen økte fort, og det var ikke bare lokale lesere fra Nordvestlandet som ville abonnere på avisen. Mange av abonnentene var bosatt i Oslo og mente at NETT NO var den avisen som best dekte næringslivet på Nordvestlandet.
Stadig utvikling
Etter mye frem og tilbake fikk nylig NETT NO pressestøttepenger og er nå gjeldfrie, samtidig som de har god nok økonomi til videre satsning. De har fremdeles et sterkt fokus på Nordvestlandet, og i tillegg har de begynte å utvide nedslagsfeltet til Molde og Rauma. Avisen har også utviklet et eget redaksjonelt system, og de har et stadig mål om å utvikle seg og være nyskapende.
Vi gratulerer med jubileet!